“Tijdens gesprekken met klanten voel ik me nu zekerder over mijn kennis”
“Ik ben eigenlijk bij de MCB Campus terechtgekomen door mijn bijzondere expertise: ik heb hiervoor 21 jaar lingerie verkocht. Ik wilde echter dichter bij mijn interesses een werkgever zoeken, zo ben ik bij Q-Fin terechtgekomen. Een hele andere branche, met hele andere producten.”
Patrick van Scherpenseel is Accountmanager Nederland bij machineleverancier Q-Fin. Een sector die voor hem nieuw was, dus hij was erg leergierig: “Q-Fin wil als werkgever investeren in de kennis van haar medewerkers. Als het gaat om materialen, kom je dan bij de campus van MCB terecht.”
Wat doet Q-Fin?
“Bij Q-Fin (‘Quality Finishing’) ontwikkelen, bouwen en verkopen we machines voor het ontbramen, slijpen en afronden van metalen onderdelen. Daarnaast leveren wij oplossingen voor het afzuigen van slijpstof. Het bedrijf is in 2012 opgericht en we zijn inmiddels met 25 medewerkers.”
“Ik ben als Accountmanager Nederland vooral bezig met acquisitie, het opvolgen van aanvragen en het geven van demo’s. Ik bied onze klanten een totaaloplossing en ontzorg ze in het traject van aankoop tot aan levering. Daarbij hoort ook het opvolgen van bestaande relaties, als het gaat om service en onderhoud. Ik ben het vaste aanspreekpunt van Q-Fin in Nederland.”
Hoe ben je bij de MCB Campus terechtgekomen?
“Ik heb de campus aangeboden gekregen via een collega. Het was stof waar ik wel enige kennis van had, maar waardoor ik nu bij bepaalde termen van klanten beter weet waar het over gaat. De campus gaf mij de gelegenheid om meer kennis te krijgen door alle details over materialen.”
“Ik heb de campus zelfstandig gevolgd door middel van e-learning. Het contact met MCB Campus is ook puur digitaal gegaan. Het enige moment van persoonlijk contact is bij het verkrijgen van mijn certificaat geweest. Het leermateriaal was voor mij duidelijk, al mag het naar mijn mening wat dynamischer opgesteld worden. Het kan allemaal wat meer visueel; niet alleen door middel van tekeningen, maar ook door processen visueel in kaart te brengen. Dit kan bijvoorbeeld door video’s, wat het naar mijn mening interactiever maakt.”
“Het niveau van de campus voldeed aan mijn verwachtingen. De kennis die ik eruit heb gehaald kan ik nu in de praktijk toepassen, dat vind ik het belangrijkste. Tijdens gesprekken met klanten voel ik me nu zekerder over mijn kennis. En dat maakt het voor mij heel waardevol.”
Klik hier voor meer informatie over e-learning